Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

maandag 6 februari 2012

Celestine-3


De hele dag heb ik een beetje aan lopen hikken tegen mijn bol. Dat eerste puntje ging goed, maar ik zag een beetje op tegen het steken opnemen en hoe dat allemaal zou uitpakken. Om 9 uur `s avonds heb ik de boel opgepakt en ben ik begonnen om de tweede punt op de pennen te zetten. Het viel mee, hoewel ik nog steeds een beetje bang ben voor grote gaten op de hoeken, waar de drie punten bij elkaar komen. Dat blijft helaas nog afwachten, want dat kan ik nu nog niet zien.

Hoewel naar mijn mening de bijkleur een beetje teveel op de punt zit, ben er verder wel tevreden over. Ik begin er lol in te krijgen en werd zelfs zo enthousiast, dat ik Ingrid twitterde, dat ik de haakversie ook wil opstarten. Bij die laatste zit ik nog te dubben of ik wol of katoen zal nemen. Het zal wel wol worden, want achteraf bedenk ik me net, dat die beigewol-paniekaankoop van gisteren niet nodig was. Dus wol zat en eigenlijk wel mooi, om de twee bollen met dezelfde hoofdkleur te maken. Wordt vervolgd .......