Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

donderdag 29 maart 2012

Breidekentje-1


Aan de datum is te zien, dat ik een beetje vastzat in een "breiblock", omdat ik met de beste wil van de wereld niet meer wist wat ik nu weer eens zou gaan maken. Truien te over en nog meer beesten en poppen daar zat de buitenwereld ook niet op te wachten. Toch was ik het zat om steeds maar weer tijdens de tv of series kijken in slaap te vallen, en de ervaring heeft me geleerd dat breien daarvoor een heel goede remedie is.

Net voordat ik uit arren moede toch maar weer een trui op de pennen zou gaan zetten kwam dochter Ingrid met een nieuw verzoek van de stichting Noble House. Engely Tersteeg van de bovengenoemde organisatie wilde voor haar kraamkliniek [in Nepal?] behalve mutsjes nu ook omslagdoeken voor de babies hebben. Haar doel was om de babies een goede start te geven door hen behalve een mutsje, nu ook sokjes en een omslagdoek mee te geven.

Kwam dat even goed uit. Natuurlijk doe ik mee. Na een dag Drops, Ravelry en nog wat andere sites die gratis patronen aanbieden , te hebben doorgespit was ik er al gauw achter dat gewoon mijn eigen fantasie gebruiken waarschijnlijk het beste resultaat zal opleveren. Toch was die dag zappen geen verspilde tijd. Ik heb er best wat ideetjes opgedaan.

Het begin is er. Hoe deze omslagdoek wordt weet ik nog niet. Dat vind ik juist leuk, gewoon beginnen en we zien we waar het schip strandt. Ik zal me natuurlijk houden aan de vraag. Een vierkante lap, van 60 à 65 cm, van niet al te dikke wol, geen wit of ecru want dat zijn daar de rouwkleuren. Ik begin met losse vierkantjes. Verder zie ik wel. Ga eerst de Actionwol opbreien. Hopelijk heb ik nog kleurtjes genoeg. Wordt vervolgd..........