Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

maandag 7 mei 2012

Twee dekentjes af


Zoho, dat is een tijdje geleden. Verjaardag en verschillende feestdagen verlangden mijn aanwezigheid en ik had dus veel minder tijd om te hobbyen. Maar nu gaan we er weer tegenaan. Het ziet er leeg uit in mijn grote blauwe breitas. Twee dekentjes tegelijk af. Hoewel.... het haakdekentje is een verhaal apart. Dat dekentje was al een tijdje af in de vorm van een tafelkleedje. Het stond schattig op tafel, maar ik was helaas één ding vergeten. Tafelkleedjes hebben geen bestaansrecht in Huize Haarsma, want zodra er enige aktiviteiten op de tafel worden ontplooid dan wordt het kleedje, hoe mooi ook, als in de weg liggend van de tafel getrokken.


En daar je op een tafel meestal wel met iets bezig bent, lag het kleedje dan ook meer naast dan op de tafel. Vandaar dat optie twee uiteindelijk toch maar werd uitgevoerd. Ik heb de hoeken van de zijkant als het ware opgevuld en zo kan het als een heel speciaal bijna rond "haute couture" dekentje mee naar Nepal. Natuurlijk staat de volgende alweer op de pennen. Net als steeds begin ik gewoon met 120 steken en verder worden het streepjes, want dat breit zo lekker weg onder een filmpje. Ik ben begonnen met 24 toeren donkerroze en daarna begon ik met een lichtroze baan van dezelfde breedte. Wordt vervolgd.........