Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

zondag 7 oktober 2012

Kerstslingershaken-2


Het duurde even iets langer dan "morgen", zoals ik schreef in mijn vorige stukje, maar nu heb ik wel weer iets te vertellen over mijn kerstslingers. Allereerst heb ik alle slingers van de vorige foto overgehaakt met de Zeemanwol "Sparkle". Die wol ziet er mooi uit en het eindresultaat is heel erg mooi, Helaas zit in de wol een glimmerdraadje van [waarschijnlijk] een soort folie en dat haakt en fotografeert allerberoerds. De haaknaald zit steeds tussen de wol en het glimmerdraadje vast en het glimmen maakt flitsen van de foto`s onmogelijk. Maar niet getreurd, op deze mooie zonnige dag heb ik het bovenstuk van de kerstboom van zolder gehaald en zonder flits een paar sfeerfoto`s gemaakt.
Ook heb ik nog een nieuwe slinger erbij gemaakt. Het pdf patroon van al deze slingers staan op de brei- en haakpatronen pagina. Eentje heb ik er nu nog liggen. Wat ik daarmee moet weet ik nog niet. Het patroontje is schattig, maar de rijtjes vasten kronkelen zo erg, dat het een zielig bolletje aan een touwtje wordt. Van het sterpatroon zie je helemaal niets meer. Voorlopig doe ik er nog niets mee. Ik zie het nog wel, of niet.......








Hieronder de patronen van de slingers die op de foto staan. Al deze slingers zijn supersimpel. Om mezelf als ontwerpster van deze slingers te betitelen is een groot woord want ik kan me nauwelijk voorstellen dat ik de enige ben, die op deze ideetjes kwam.

BLOKJES-SLINGER [1]
Toer 1: 6 lossen, 1st. in de 1e losse, 6 lossen [keren]
Toer 2: 1 st. in het boogje van de vorige toer, 6 lossen [keren]
Toer 2 herhalen tot de gewenste lengte
SLINGER-SLINGER [2+3]
Toer 1: 6 lossen, 1 stokje in de eerste losse, 6 lossen [keren]
Toer 2: 1 stokje in het stokje van de vorige toer, 6 lossen [keren]
Toer 2 herhalen tot de gewenste lengte.
De bovenste slinger is gehaakt met een "slinger" van 6 lossen. De onderste
bestaat uit 8 lossen. Dat is natuurlijk variabel.
ZIGZAG-SLINGER [4+5]
Toer 1: 1 losse, 3 lossen [voor het eerste stokje], 3 stokjes in de eerste
losse, 3 lossen en keren,
Toer 2: 3 stokjes in het eerste stokje vanaf de haaknaald, 3 lossen, keren.
Toer 2 herhalen tot de gewenste lengte.
Dit is het patroon van de bovenste slinger. Bij de onderste slinger heb ik nog
een stokje extra gemaakt.
STOKJES-SLINGER [6]
Toer 1: 8 lossen, 1 stokje in de 4e losse vanaf de haaknaald, 2x *1 stokje in
het volgende stokje*, [niet keren]
Zo doorgaan tot de gewenste lengte.

Gemaakt: begin oktober 2012
Patroon: 7 oktober 2012
"Ontwerp" en idee": Willy Haarsma