Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

woensdag 14 november 2012

Krinkelsjaal

Vorig jaar zomer zag ik op internet dat ze supermooie kleurige krinkelsjaals maakten van een heel speciale soort "wol".  Het was een bol met iets dat nog het meest leek op een 1 cm brede band die in de breedte uiteengetrokken moest worden, en waarmee met hele dikke breipennen op een speciale manier gebreid werd. Bij Schouten in Hoorn vond ik een bak vol "Triana" van Katia en verleid door de mooie kleuren heb ik toen een bol gekocht. Op You Tube stonden filmpjes genoeg om de techniek onder de knie te krijgen dus zou het wel heel gek moeten lopen als het mij niet zou lukken. Toch kwam er maar niets van. De bol verdween in een plastic tasje onder in wolkrat en en ik vond maar steeds de moed niet om er aan te beginnen.

Tot gisteren!, Bij mij schoonzuster Bep op bezoek verdween die blokkade als sneeuw voor de zon. Zij is fantastisch bezig met breien en haken en we kunnen dan ook heerlijk ideeen uitwisselen. Op een moment viste zij een bol "wol" op die wel niet geheel hetzelfde was als mijn Triana, maar duidelijk met dezelfde techniek moest worden bewerkt. Een bezoekje aan You Tube was voldoende, en zij ging meteen aan de slag. Dat was de duw in mijn rug die ik nodig had. Het ging zo leuk, dat wilde ik ook. Nou dat kon, de bol wol had ik al en een paar breipennen 7 zijn gauw gekocht. Bij Zeeman had ik geluk, want tussen de stapels alleen maar pennen 4 diepte ik na lang zoeken nog één paar nr. 7 op en die had ik net nodig. Ook gebeurt het niet vaak dat ik voor het bedrag van €.0.99 zo goed uit de brand geholpen wordt.
Weer thuisgekomen ging het snel. Na wat opstartproblemen en een paar keer opnieuw beginnen had ik het door. Het ging erg leuk en binnen vier uurtjes had ik de sjaal af. Toppie!