Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

zaterdag 20 april 2013

Over supergrannies en een babydekentje


Oh dat had ik dus helemaal vergeten. Drie dagen geleden was mijn grannydeken af !!!!!
Nadat ik klaar was met het haken van alle 42 vierkanten, heb ik vijf bollen beige gekocht en kon ik de hele boel met twee toeren in die kleur afhaken. Tegelijkertijd heb ik de vierkanten in stroken van zes ook met beige wol aan elkaar genaaid. Dat was best nog een zware klus. En dan bedoel ik zwaar in de letterlijke betekenis van het woord, want hij begon loodzwaar te worden. Het hele geval gleed regelmatig van mijn knieën, wat de zaak er ook niet eenvoudiger op maakte. Maar ik vind hem echt mooi. Ik zette de foto wel op facebook met de opmerking dat ik hem voorlopig niet hoopte nodig te hebben, maar ik vergat de blog en dat heb ik nu dus even rechtgetrokken.

Toch is er één fenomeen waar ik niet uitkom. Ik heb de vierkanten allemaal zo gelijk mogelijk gehaakt. Geen extra steken aan één van de kanten, en ook heb ik zo precies mogelijk aan elkaar genaaid. Hierbij lette ik vooral op dat de hoeken en de groepen van drie stokjes recht tegenover elkaar kwamen te liggen. Toch lijkt het op de foto of er een kleine slag in zit en dat alle vierkanten een beetje scheef naast elkaar staan. Toen de deken [zie foto] op de grond lag heb ik hem van alle vier de kanten bekeken en hoe ik ook stond het maakte niets uit, het bleef allemaal een beetje scheef.


De enige verklaring die ik ervoor kan bedenken is, dat het toch op één of andere manier het patroon zou zijn. Een bevestiging daarvan kwam een dag later. Toen naaide ik een babydekentje van hetzelfde patroon in elkaar en wat scherts mijn verbazing; die stonden ook scheef. Dus toch het patroon ????. Ach wat maakt het allemaal uit, scheef of niet, ik vind hem mooi dus waar zeur ik over !