Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

vrijdag 26 juli 2013

Zonnehangers



Wat mooi!!!!
We zagen ze op weversmarkt in Hoorn bij de stand van De Kettingkast uit Den Helder http://www.dekettingkast.nl/categories/Zelfmaakpakket-/Zelfmaakpakket-zonnehangers/.
Het idee is niet nieuw, maar de uitwerking en kleurencombinaties waren zo mooi dat dochter Ingrid en ik meteen verkocht waren. De zonnehangers, de naam alleen al maakt me vrolijk, waren er in ringen van 10, 12, 15 en 20 cm. en we kochten ze alle vier. Ik had de 12 en 15 versie en Ingrid uiteraard de andere twee. Zo hadden we met het bijkopen van de benodigde ringen allebei de mogelijkheid om alle vier de modellen te maken. Zo`n impulsaankoop doe ik maar zelden, en zelfs aan mijn ingebakken angst voor materiaaltekort bij pakketten had ik helemaal niet gedacht. Thuisgekomen ging ik meteen aan de slag. Ook iets wat ik zelden doe, want meestal wil ik alle werk dat ik nog heb liggen afhebben voordat ik aan iets nieuws begin.

Ik begon met het pakket van de 12 cm. zonnehanger. Doordat ik achteloos haaknaald 2 had gepakt en ik dat pas halverwege merkte, werd mij een materiaaltekort bespaard, want van één kleur had ik zegge en schrijve  nog maar 10 cm. over. Er was dus een aardige beschermengel in mijn buurt, want ik weet zeker dat ik het met haaknaald 2,5 nooit zou hebben gehaald. Dat was mazzel en ik besloot de andere drie ook maar met haaknaald 2 te haken, hoe lastig het ook was.

Bij het pakket van de 15 cm. versie pakte ik de verkeerde kleur toen ik het werk in de ring haakte. Aangezien dat in de ring haken een gigantisch moeilijk werk is, was er geen haar op mijn hoofd die erover dacht om overnieuw te beginnen. Het was dan ook geen verrassing dat ik met de overige kleuren uit het pakket niet uitkwam en met kleurtjes van mijzelf heb ik hem tot tevredenheid afgemaakt met een schitterend zachtblauw randje aan de buitenkant.

Voor de laatste twee ben ik in mijn voorraad gedoken. Het was nog een heel gepuzzel om de kleuren tot volle tevredenheid bij elkaar te zoeken. Ik heb er aardig wat, maar zoveel tinten van dezelfde kleur moet je maar net hebben. Mijn sport om die mooie kleurencombinaties te vinden, zonder om de haverklap naar de winkel te moeten rennen, moest dus aardig worden toegepast. Maar helemaal blij, is het me gelukt, en bijna alles uit voorraad vond ik de kleuren, alleen aangevuld met één klein dieprood bolletje van dochter Ingrid.

Super !!!!!