Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

maandag 2 september 2013

De eerste poging

Het is nu bijna half zeven in de avond en het ziet er gelukkig weer wat beter uit als ik naar buiten kijk. Vanmorgen was het echt al herfst en dat vind ik maar niks. Ik heb mijn sokken en lange broek weer uit de kast getrokken en toen ik naar buiten liep moest ik weer een vest aan. Bah, daar heb ik nog helemaal nog geen zin. Zelfs met de beloftes van verscheidene weermannen, dat het morgen en overmorgen nog mooi zomers zal worden, ben ik niet blij. Wat heb ik daar nu aan?

Na een uurtje te hebben doorgebracht met de bewoners van Chester`s Mill [Gevangen door Stephen King] zet ik de laptop aan.  Na facebook, twitter en wat nieuwsberichten schakel ik over naar de hobbyscene. Heee, kerstkaarten ! Dat is een idee. Nog effe en dan is het weer zover, het is kerst voordat je er erg in hebt. Een poosje terug vond ik een mooie ster met haakbeschrijving, maar toen vielen de mussen van het dak en was de kerst nog ver weg. Vandaag is het een ander verhaal. Met drie restbollen Wibra heb ik hem uitgeprobeerd. De engelse beschrijving leverde totaal geen problemen op en binnen no-time was hij klaar. Hij is heel mooi maar jammergenoeg veel te groot voor kerstkaarten. Gelukkig stond er in die beschrijving nog een kleiner broertje, dus wordt dat het volgende projekt. Een ding is zeker, dit korte blogje krijgt dus zeker een vervolg.

Een uurtje geleden heb ik een Bloglovin account aangemaakt. Dat is een site waarop je alle nieuwe posts van de blogs die je volgt in een oogopslag kunt lezen. Het is meteen allemaal gelinkt met facebook dus ik ben heel erg benieuwd wat er tijdens het posten van dit stukje gaat gebeuren.