Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

dinsdag 17 september 2013

Impossible Hexagon - Haakpatroon

Ik dacht er eerst nog iets aan te veranderen, maar ach, voorlopig laat ik hem maar zo.
Hier is het patroon. Hij is niet uitgeprobeerd, dus of hij goed is weet ik niet.
Op- en/of aanmerkingen zijn van harte welkom.

IMPOSSIBLE HEXAGON

DRIEHOEK [2x]

Een sliert van 36 lossen [evt. de 1e tot een ring sluiten].
Haak op de lossen:
2 lossen [1e hstokje], 2 hstokjes, hoek: [1 halfstokje, 1 stokje, 1 losse, 1 stokje, 1 halfstokje] ,
11 halve stokjes, hoek: [1 halfstokje, 1 stokje, 1 losse, 1 stokje, 1 halfstokje],
11 halve stokjes, hoek: [1 halfstokje, 1 stokje, 1 losse, 1 stokje, 1 halfstokje],
8 halve stokjes, en ring sluiten. Er zijn dan drie hoeken met 3x11 halve stokjes ertussen.
Zonodig één van de twee slierten tot een ring sluiten. De tweede erin vlechten.
Hier zijn twee foto`s met twee verschillende vlechtmogelijkheden.



GRANNY SQUARE:
Neem de ingevlochten ster als midden:

Toer 1.
1 halve vaste op de top van de ster, Alleen het achterste lusje opnemen.
tussen de punten: [1 losse, 1 dub.stokje, 1 losse, 3 stokjes, 1 losse, 1 dub.stokje, 1 losse]
deze allemaal op één punt insteken in beide lagen van boven naar beneden, tw. na het derde stokje
vanaf rechterpunt, en ook na het derde stokje vanaf de linkerpunt.

Toer 2.
De hele toer [1 losse, 1 stokje, om de lossebogen], 1 losse, en toer met een halve vaste sluiten. Er zijn
dan 36 stokjes met 1 losse ertussen.
Toer 3.

Om een losseboog boven een sterpunt beginnen. Verder elke handeling om een volgende losseboog.
Hoek = [2 dub.stokjes, 2 lossen, 2 dub.stokjes],
[2 stokjes],
[1 stokje, 1 halfstokje],
[2 hstokjes],
2x [2 vasten],
[2 halfstokjes],
[1 halfstokje, 1 stokje],
[2 stokjes],
dit is gehaakt om 9 lossebogen en dan komt de volgende hoek.
Dit nog 3x herhalen. Dan is het een vierkant geworden.

Om de gewenste grootte te krijgen van de granny square kunnen er het gewenste aantal stokjes toeren
omheen gehaakt worden.

Gemaakt: 15 september 2013
Patroon: 15 september 2013
Ontwerp: Willy Haarsma [geinspireerd door Red Heart`s-White Star of David Ornament-LW3275]