Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

vrijdag 11 oktober 2013

De bloemenmandala

[11.00 uur]
Ohw, dit gaat mooi worden! Heerlijk die vrolijke kleurtjes zo, dat heb ik echt nodig, want wat ik buiten zie, daar wordt je niet vrolijk van. Vijf bloemen liggen nu voor mij op tafel en alleen een blauwe en gele zitten er nog aan te komen. Omdat het zo leuk is en er een heleboel gaten in zitten gaat het supersnel en die snelheid wordt ook nog een handje geholpen door het feit dat het allemaal dubbele stokjes zijn. Ze kunnen er wat van bij Sparkelz. Straks hangt er zowel aan de voorkant als aan de achterkant van ons huis een schitterende raamhanger van hen.

Toen ik een maandje geleden zei, dat ik het hoofdstuk zonne/raamhangers even afsloot, had ik niet verwacht dat die afsluiting van zo`n korte duur zou zijn. maar toen ik deze bloemenmandala zag was ik meteen weer verkocht. Net als zijn voorganger wilde ik ook deze uit voorraad haken, dus was ik in mijn kleurenkeuze een beetje beperkt. Hoewel de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik eigenlijk een beetje vals speel, want ik ben toen ik vorige week bij de Wibra stond ben ik voor drie nieuwe kleuren door de knietjes gegaan. Hahahaha. Helaas is mijn mandala [heel "on-ik"] zowat een kloon van het origineel, maar mijn kleurenvoorraad liet me geen keus.  Gisterenavond postte ik de foto van de eerste bloem. Jammergenoeg was dat niet de mooiste in kleur, maar in werkelijkheid is hij niet zo duf als op de foto. Toen ik de bloem eenmaal doorhad ging het snel en ik startte vanmorgen weer met frisse moed.


[20.00 uur]
En nu is hij dus helemaal klaar.  Zo lekker als het ging met de bloemen, zo lastig was de rest. Na veel passen en meten met de ring eromheen, begon ik al snel door te krijgen dat, als ik het hele patroon zo zou maken als het op de site stond, de cirkel  veel te groot zou worden. Jammer, maar daar was nu niets meer aan te doen. Eerder stoppen was nog de enige optie en dat heb ik dus maar gedaan. Ook heb ik in de buitenrand de dubbele stokjes vervangen door gewone stokjes. Dat redde het werk en met een beetje [veel] gemopper heb ik hem in de ring gekregen. Reuze irritant daarbij is dat je het werk moet gaan spannen, en ik pas helemaal op het eind kan zien of het goed is. Vandaar dat ik het werk niet heb vastgezet met zo`n mooie vastenrand, want de kans dat het in één keer goed zou gaan is nogal klein.

En voor wie het ook eens wil proberen, het is een gratis patroon en staat hier:
http://sparkelz-creatief.blogspot.nl/search/label/XXL%20raamhanger