Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

dinsdag 4 februari 2014

Dekentjes voor "Sven"

Op 6 januari 2014 ontstond het idee om voor Sven`s Sterrenmutsjes synchroon met de grote Crochet Along 2014 twee babydekentjes mee te haken. Het effen dekentje werd beschreven op http://avalon022.blogspot.nl/2014/01/het-eerste-crochet-along-dekentje-voor.html  en over het gekleurde strependekentje vertel ik hier. Achteraf bleek dat "synchroon haken" een goed idee, want behalve dat het twee leuke dekentjes zouden worden voor "Sven", was het ook een mooie test met iets minder steken voor de werkelijke grote deken. Dit was het begin. 


Al snel besloot ik de "grote CAL" los te laten en op eigen tempo door te gaan. 


Op 11 januari 2014 had ik het Catherine wheel erin en, hoewel het een beetje trok, ben ik toch maar doorgegaan.


13 januari 2014 was ik tot hier en het effen dekentje was intussen af. Toch begon ik steeds meer te twijfelen aan het kleurige geheel. Ik vond het veel te fel en ik heb zelfs op het punt gestaan om helemaal te stoppen. Verschillende reacties op facebook waren echter zo lief en die hebben me alsnog overgehaald om het dekentje af te maken. 


Hierboven kan je zien hoever ik was op 19 januari 2014.......


en op 26 januari 2014


Tenslotte maakte ik op 30 januari het dekentje af. Ik vind hem schitterend geworden, maar nog steeds ben ik er niet echt van overtuigd of het voor Sven`s sterrenmutsjes niet veel te bont is. Maar ach, ik houd me maar aan de diverse reacties, waarin werd gezegd, dat er allicht wel ergens een ouderpaar te vinden is die het mooi vind, ondanks de kleuren. Het gaat dus in de doos voor "Drachten".