Mijn tweede blog

Dit is de blog waarop ik al mijn creativiteit kwijt kan. Was het eerst borduren en breien, nu is het alleen nog maar haken waarmee ik op dit moment bezig ben.
Ook schreef ik vele stukjes over mijn jeugd, gezin en allerlei andere zaken waarover ik iets kwijt wilde. Omdat ik die liever niet tussen mijn haakverhalen had staan, opende ik daarvoor een aparte blog. Tw. Avalon`s blog:
http://avalon045-avalon.blogspot.com/

This is my creative blog. First embroidery and knitting, now it`s all crochet. The little stories I wrote and write about my youth, family and all other things I want to write about are on my other blog called "Avalon". [see link above]. I am sorry these are just in Dutch, but if you are very curious just try Google translate.
According to this blog, it`s impossible to translate all the stories about my work. But I try to start translating the patterns. You can find the translations under the label "english pattern" . Up till now there are just seven, but I try to make more in the future.

woensdag 7 mei 2014

"Mijn" Kick

Als je de bijgaande foto`s ziet, zou je het niet zeggen, maar ik heb helemaal niets met voetballen. Erger nog, ik vind het ronduit vreselijk. Toch moet ik heel erg lachen om al die toestanden erom heen. Dat is echt leuk. Een heel land in oranje gehuld, voor 11 mannen die achter een bal aan rennen.


Maar okee, terug naar Kick; toen ik hem zag, klikte het meteen. Die uit zijn krachten gegroeide wup, die ook nog eens in mijn momenteel favoriete techniek gemaakt was, wilde ik maken. Gelukkig had Cees van Tol, de ontwerpster, beloofd het patroon tzt ook te publiceren [in de facebookgroep Dutch Amigurumi], dus konden de plannen niet meer stuk. Een weekje later kon ik het patroon downloaden en stond niets meer in de weg om te beginnen. 12 rood-wit-blauwe vijhoeken, 20 oranje zeshoeken, 2 poten, 2 sprietenbolletjes, 2 zelf bedachte ogen maken was het probleem niet, dat kwam pas met het inelkaar zetten van die bal. Daar zit ik toch altijd tegenaan te hikken hoor. Maar zoals je ziet, is het weer gelukt. Misschien nog een klodder lijm voor de sprieten, maar zolang ze zonder dat, zich netjes gedragen, laat ik het zo. Cees van Tol, superbedankt voor het leuke patroon!!!